Registrera ett konto och få 10% rabatt på ditt första köp! Rabattkoden skickas till din mail.

Nyhetsbrev

 
  Genom att prenumenera på vårt
  nyhetsbrev kommer du att få
  förmånliga erbjudanden och
  kampanjer, tips, recept, rabattkoder
  samt delta i unika tävlingar och
  annat matnyttigt direkt i din mail.

  Läs om vår policy för
  nyhetsbrev här.


Subscribe!

Köpvillkor

Här nedan hittar du information om sådant som kan vara bra att veta och som hjälper dig att vara
trygg i dina köp hos oss, till exempel våra köpvillkor, leveranssätt, ångerrätt samt reklamationer.

Köpinformation

Priser

Alla priser är i SEK inklusive lagstadgad moms på 12% för livsmedel och 25% moms på
övriga produkter, såsom hudvård.
Priset som gäller är det som är angivet den dag kunden gör sin beställning.
Vid ändring av momssatsen och råvarupriser förbehåller vi oss rätten att justera priset med
motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Våra priser ändras av omständigheter som Herbalstore inte råder över, till exempel ändrade
råvarupriser,valuta förändringar eller ändrad moms. Om detta skulle ändras förbehåller vi oss
rätten att justera våra priser med motsvarande belopp.

Beställning

Alla beställningar sker via Internet.
Vi tar ej emot beställningar på något annat sätt än via vårt shoppingsystem i vår e-butik.
Vi accepterar alltså ej beställningar via ordinarie mail såvida ej annat avtalats.

Är beställaren under 18 år skall beställningen gå via målsman. Beställning som göres i annan
persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk
eller annan skada, polisanmäles.

Betalning

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare
kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt
alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea
och Danske Bank.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell
organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar
bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd
betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Du har fyra betalningsmetoder att välja mellan:

  1. Faktura: Vi fakturerar dig i samarbete med PAYSON efter en enkel kreditkontroll. Faktura
    skickas ut via mail. Utöver frakt- och expeditionsavgift tillkommer även en fakturaavgift på
    f.n. 29kr. Fakturans betalningsvillkor är f.n. 14 dagar och vår fordran överlåts på PAYSON.
    Man kan inte betala med faktura och få leverans till annan adress pga bedrägeri risken.
    Är man skriven på en adress men bor på en annan måste man betala med kort i kassan.
  2. Delbetalning: Alla köp över 300 kr kan dessutom väljas att delbetalas via Payson.
  3. Kortbetalning: Du kan betala med PAYSON kortbetalning, som accepterar de flesta kontokorten
    via en säker uppkoppling med SSL-kryptering. 
    Observera att vi aldrig ser dina kortuppgifter, eftersom dessa hanteras uteslutande av PAYSON.
  4. Internetbank: Du betalar med Internetbank via en säker SSL-kryptering.
  5. SMS-betalning: Du betalar med WyWallet. (*Maxbelopp att betala med sms är 500kr). 

Fraktkostnader

Vi tar ut en enhetsfrakt på 49 kr per order. Vid köp över 500 kr är det fraktfritt.

Avbeställning

Avbeställning av order är möjlig utan kostad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats.
Avbeställning efter det att ordern effektuerats är ej möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din
order i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen.

Avbeställning av icke lagervara vilken köpts speciellt för kund är ej möjlig efter det att vi beställt
samma vara från vår leverantör. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits
från oss. Om en beställningsvara avbeställes pga leverantörsförseningar eller andra förhinder så
att leveranstiden överstiger den bestämda leveranstiden har kunden inte rätt att kräva pengarna åter,
utan får då en likvärdig produkt eller ett tillgodokvitto.

Leveransvillkor

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om
din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det
vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart. Spara orderbekräftelsen för att ha
till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst, när du kontaktar oss är det bra om du har
kundnummer/ordernummer antecknat. Kontrollera alltid paketets innehåll och se att det stämmer
överens med din orderbekräftelse.

Leveranstid/Leveranssätt

Beställningar levereras med paket. Vi skickar alla försändelser med DHL. När försändelsen lämnar vårt
lager går det ut ett sms om detta. Brev delas om möjligt ut i din brevlåda/brevinkast. Skrymmande brev 
hämtas hos ditt närmaste DHL ombud. Du får då avisering om detta med sms eller post. Observera
att paketet kommer att levereras till ditt närmaste ombud. Om du är osäker på vart det ligger så kan du
innan du lagt beställningen leta reda på det här så att du vet att du har möjlighet att hämta paketet.

Normalt har du ditt paket inom 2-5 dagar, men oftast inom 2 dagar.

Vi förbehåller oss att vissa varor kan var försenade eller ta slut då de flesta varorna importeras utav oss.
Vi förbehåller oss rätten att ta bort restnoterade produkter från ordern.

Ej uthämtad försändelse

För försändelse som ej hämtats ut, utan gått i retur till Herbalstore debiteras f.n. en avgift om 150 kr
plus moms för att täcka våra transport- och administrationskostnader. Tänk på att det kan ta upp
till 3 veckor innan paketet återsänds till oss och en extra vecka för oss att administrera ditt paket
och kreditera din faktura. Vi ansvarar inte för obetald faktura från Payson vid ej uthämtat paket till
det att vi återfått och administrerat paketet.

Skadat gods

Om varan skadats under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen hos
DHL eller något av dess ombud. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss
via e-post omgående.

Slutförsäljning

Vi reserverar oss för slutförsäljning av våra varor. Vissa av varorna är det stor efterfrågan på och då
kan det visa sig att varan blir utsåld eller restnoterad medan du lägger eller har lagt in din beställning.

Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet.

Leveranser utanför Sverige

Vi leverar inte utanför Sverige.

Ångerrätt

Återköp

Som kund hos Herbalstore har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan.
Ångerrätten gäller dock inte om försegling/plombering brutits. Varan måste vara i väsentligen obrukat/
oförändrat skick, för att kunna returneras. Produkten måste returneras i produktens orginalförpackning.

Vid återköp ska du som kund ersätta Herbalstores fraktkostnader. Du står även för fraktavgifter till
Herbalstore samt transportrisker. När vi mottagit varan kontrolleras den och därefter återbetalar vi varans
värde. Frakt- och expeditionsavgift för varan återbetalas ej.

Innan du returnerar varan kontakta fyll i returformuläret på vår hemsida under kundtjänst.
Returfrakten till Herbalstore betalas av kunden.
Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

Med varje retur ska en kopia på ordersedeln bifogas samt uppge ert konto för utbetalning!

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi tillbaka det belopp du betalat
(exkl. frakt- och expeditionsavgift). Återbetalningen sker inom 30 dagar.

Reklamationer

För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket.
Du har rätt att utan kostnad öppna paketet, för att kontrollera att varan fungerar eller är korrekt.
Det är viktigt att du fotograferar både innehållet och emballaget om någonting har gått sönder. Utan
bilder och dokumentation kan vi tyvärr inte godkänna reklammationen.


Om något är felaktigt med din produkt vid leverans, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt. 
En reklamation av produkt kan du göra genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i
uppgifterna under rubriken returer under
"kundtjänst". Dina användaruppgifter är automatiskt ifyllda.
På "ditt konto"
kan se status på tidigare reklamationer.

För att vi ska godkänna reklamationen:

Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten.
Felplock: Om fel produkt har skickats från oss, skickar vi ut rätt produkt eller återbetalar dig,
den felaktiga produkten skall återsändas till oss. Glöm inte att ange i reklamationen vilken produkt du fått istället.
Beställningsfel: Efter kontroll rättar vi till beställningen beroende på fel.

Trasig vid leverans: Vi återbetalar summan för den trasiga produkten. Hela produkten ska återsändas
till oss alternativt dokumenteras med foto som skickas till oss
.
Utgånget datum: Har produkten ett utgånget datum skickas en ny produkt ut eller så återbetalas summan.
Hela produkten ska återsändas till oss.
Annan orsak: Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller
borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år,
det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera, om en produkt köps i andrahand
gäller endast garanti via tillverkaren. Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna
reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.

Har du frågor angående din reklamation är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
herbalstore@herbalstore.se